måndag 26 juli 2010

Hjärter har diabetes

Sista tiden har Hjärter inte varit riktigt kry. Hon har varit slö och druckit ganska mycket. Nu har vi ju haft en ganska varm sommar så jag har inte tänkt så mycket på det. Men för några veckor sen började hon rasa så i vikt. Från att ha varit ganska knubbig blev hon alldeles mager.
Blå Stjärnans djursjukhus i Skara konstaterades att hon har diabetes. Jag fick beskedet efter vi hade lämnat dem och de hade hunnit att kolla urinprovet vi hade med oss. Jag stod i hundaffären för att köpa hundmat när vetrinären undrade om vi ska gå vidare med insulin eller bara ta bort henne.... Hon tipsade mig att läsa på SLU's sida om Hunddiabetes och fundera.
Det kräver mycket av hundägaren att ha en hund med diabetes, men naturligtvis ska jag ge henne en chans.
Lilla älskade Hjärter!

De ringer senare så jag får en tid i morgon bitti då hon ska läggas in för att ställa in insulinet. Jag kollar med mitt försäkringsbolag IF och blir inte så glad. Fyratusen i självrisk och ett tak på åttatusen, hur långt kommer det att räcka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar