lördag 31 juli 2010

Sprutor och sånt

Det är inga problem att ge henne sprutorna, nålen är tydligen så tunn att hon inte ens märker det. Känns skönt, för jag var lite orolig för hur det skulle gå att spruta henne. Det blir till att ställan väckarklockan på helgerna också framöver för det är punktlighet som gäller nu. På sjukhuset fick hon klockan 9 och 21 men det fungerar inte för mig som är på jobbet klockan 9. Så nu får jag justera tiden en halvtimme åt gången så att hon på måndag får klockan halv åtta på morgonen och klockan halv åtta på kvällen. Sen är måltiderna fördelade på fyra gånger per dag, kl 7, kl 12, kl 17 och kl 21. (Ska jag jobba däremellan...?)
Vi har mätt hennes urin idag också. Jag får väl tala om för grannarna varför jag "springer" efter henne med en skål.....
Stickan visade mkt med socker i urinen, var tvungen att ringa sjukhuset och kolla. Men det var ok, det kommer att ligga lite högt nu i början.
Annars är hon trött, vill helst sova. Dricker mycket också. Äter sin mat med god aptit, det är bra.
Kino tar det hela med ro, vi tog en liten cykelrunda och köpte oss lite glass, så där i smyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar